Webinarie: PIM – tre bokstäver mot digital transformation

Vi har nog alla någon gång stött på akronymen PIM. Nästan lika ofta matas vi med uttryck som digital transformation. Vad är det, vad betyder det och hur påverkar det er. Men kanske viktigast av allt – vilka fördelar kan det ge er!

I detta webinarie kommer vi prata om hur ni kan starta er digitala transformation med PIM. Vi kommer ge er insikten i vad ett PIM är. Men även hur PIM kan vara motorn i kanalagnostiska marknadsmodell. Hur PIM förhåller sig till ERP, DAM, CMS och ECOM. Som om inte detta är nog kommer vi att bringa klarhet i ackronymdjungeln och förklara skillnader, likheter och användningsområden. Helt enkelt en kort introduktion till hur ni kan starta er digitala transformation och boosta er marknadsföring med hjälp av PIM. 

Målgrupp

Detta webinar är relevant för alla som vill utveckla verksamheten med stöd av er digitala arbetsplats. Vi fokuserar på tillämpningar kring hanterande av produktinformation och vänder oss i första hand till dig som arbetar med, produktinformation, marknadsföring, kommunikation eller verksamhetsutveckling.

Tid

29 augusti 2018, klockan 10:30

 

PIM – tre bokstäver mot digital transformation

Anmäl dig till webinariet PIM – tre bokstäver mot digital transformation