Omnia Intranet - bästa intranätprodukt i global utvärdering för andra året i rad

Precio Fishbones produkt Omnia Intranet är för andra året i rad marknadens högst rankade intranätprodukt för SharePoint och Office 365. Dessutom får produkten återigen utmärkelsen Intranet Choice Europe.

Det brittiska analysföretaget Clearbox har precis kommit ut med sin årliga utvärdering av Intranet in a box-produkter för Microsoft SharePoint och Office 365. Inom ramen för rapportens 630 sidor görs en grundlig genomgång och analys av hela 56 produkter från olika delar av världen. Omnia Intranet rankas glädjande nog högst av alla produkter i utvärderingen för andra året i rad.

Utvärderingen pågår under tre månader och fokuserar på utpekade krav inom åtta viktiga områden som nyhetspublicering, användarupplevelse, social och integration. Omnia Intranet lyckades bra inom alla områden och förutom högst total ranking så utnämndes Omnia Intranet till Intranet Choice Europe 2019.

- Att bli högst rankad för andra året i rad och med en högre total poäng än förra året är fantastiskt roligt, säger Anders Fagerlund, produktchef för Omnia. Vi kan se att konkurrensen hårdnar och att Microsofts snabba utveckling av Share Point och Office 365 ställer stora krav på hög utvecklingstakt av produkter som Omnia. Vi satsar mer än någonsin på utveckling och är redo för nästa språng.

- Förra året visste vi inte vilket genomslag Clearbox rapport har på marknaden men den har varit avgörande för oss som kanal att nå kunder utan för Norden. Norden är fortfarande vår huvudmarknad men vi har nu Omniakunder i övriga Europa, Asien och Nordamerika. Över 200 installationer av Omnia hjälper idag är mer är halv miljon användare att skapa en modern digital arbetsplats, säger Christer Johansson VD för Precio Fishbone.

För mer information om Omnia Intranet eller undersökningen, kontakta Anders Fagerlund, produktchef Omnia eller Christer Johansson, VD för Precio Fishbone.

Ladda ner hela pressmeddelandet

Aktuellt