Precio Fishbone i partnerskap med InRiver

Precio Fishbone har tecknat partnerskap med InRiver gällande sälj- och implementering av deras Product Information Managementsystem, PIM. - Detta kommer att bli ett mycket intressant tillägg i vårt erbjudande, säger Marcus Andersson, regionchef och affärsansvarig PIM.

InRiver är marknadsledande inom den väldigt expansiva Pim-marknaden och jobbar idag med företag som Coop, Intersport och AJ Produkter.  
Både vi och InRiver tror att implementering av PIM-system kommer att passa oss bra med vår kompetens och erfarenhet kring webb, intranät och integrationslösningarsäger Marcus Andersson. 

Ledande på området

InRiver är marknadsledande på att förenkla Product Information ManagementInRivers kraftfulla inRiver PIM-plattform underlättar på ett radikalt sätt skapande, hantering och distribution av produktinformation för en kundupplevelse i världsklass oavsett kanal eller språk 

Fler än 220 kunder

Idag förlitar sig fler än 220 kunder och 750 varumärken runt om i världen på inRiver PIM-plattform för att effektivt styra produktflödet. 
InRiver har sitt huvudkontor i Malmö, men finns även i  Chicago, London, Amsterdam och Stockholm, Phoenix, och Istanbul. De har sedan 2007 hjälpt B2C och B2B flerkanalshandel och marknadsförare att presentera sina produkter i olika försäljningskanaler. 

Product Information ManagementPIM

PIM är en teknik för att hantera produktinformation som bland annat hämtas från produktdatabaser och affärssystem och sedan skickas vidare ut i olika sälj- och marknadskanaler såsom e-handel, appar med mera. 

För ytterligare information kontakta:
Marcus Andersson, affärsansvarig PIM
E-post: marcus.andersson@preciofishbone.se
Tel: +46 767 92 88 20

Aktuellt